Napoleoniada 2010

  • 15 stycznia 2010 z 15:27 #7906
    Horhe
    Participant

    INFORMACJE DLA UCZESTNIKÓW „NAPOLEONIADY 2010”
    Witajcie!
    W imieniu Gminnego Ośrodka Kultury w Jonkowie zapraszam na kolejną „Napoleoniadę” w Jonkowie.
    Zapraszam także do odwiedzania strony http://www.1807jonkowo.pl , gdzie będą się pojawiać aktualności dotyczące wydarzenia.
    Proszę o wypełnianie wszystkich rubryk zgłoszenia, to usprawni i przyspieszy, tak rejestrację uczestników, jak i wydawanie prochu oraz wypłatę ryczałtu za transport.

    Warunki uczestnictwa:
    -impreza przeznaczona jest dla grup rekonstrukcji historycznej (czytaj dalej GRH) okresu napoleońskiego, w mundurach z lat 1806-1813, a w szczególności dla grup odtwarzających pułki lub armie, które brały udział w walkach w 1807 roku na ziemi warmińskiej, grupy te są wpisywane na listę główną
    -uczestnictwo innych GRH zależne jest od ilośći GRH z listy głównej i akceptacji organizatora
    -impreza limitowana na 220 uczestników
    -GRH chcące wziąć udział w Napoleoniadzie po raz pierwszy zobowiązane są przesłać zwięzłą informację o grupie oraz jej zdjęcie
    -organizator zastrzega sobie prawo odmowy uczestnictwa GRH, która pod względem umundurowania, uzbrojenia i wyszkolenia znacząco odbiega od wzorców z epoki napoleońskiej
    -czynny udział w inscenizacji mogą wziąć tylko pełnoletni członkowie GRH
    -jest możliwe dopuszczenie niepełnoletnich do udziału w inscenizacji, pod warunkiem biernego w niej udziału, tj. na tyłach, za pisemną zgodą rodziców i wyznaczeniem pełnoletniego opiekuna

    Obowiązujący i zatwierdzony ryczałt za transport na Napoleoniadę 2010:
    50zł – pełnoletni uczestnicy do 100km od miejsca zamieszkania
    100zł – pełnoletni uczestnicy do 600km od miejsca zamieszkania
    150zl – pełnoletni uczestnicy powyżej 600km od miejsca zamieszkania
    50zł – małe moździerze Coehorna i podobne o wadze do 50kg
    100zł – wiwatówki na lawetach z kołami, małe moździerze Coehorna i podobne o wadze do 100kg
    200zł – duże moździerze, pełnowymiarowe 1- i 3,-funtówki lub większe armaty i haubice na lawetach z kołami, pełnowymiarowe kuźnie polowe, szpital polowy z wyposażeniem

    W formularzu w rubryce „uwagi” proszę wpisać typ uzbrojenia (np.artapa, 1777 AN9, Brown Bess lub 3-funtówka, itp.) oraz wielkość zapotrzebowania na proch (max na 30 ładunków). Organizator zapewnia proch dymny typu „Róża-2” o granulacji D2 (FF).

    Proszę także o wytypowanie reprezentacji grup do zawodów strzeleckich z gładkolufowej broni wojskowej, rejestrowane wyniki w PZSS. Ilość zawodników nie może być mniejsza niż 15 osób.

    Organizator zapewnia materace wojskowe do spania, wobec czego proszę zabrać śpiwory lub koce do spania w szkole, oraz wyżywienie od piątku do niedzieli.

    Biuro rejestracji będzie czynne od godziny 18.00 w piątek 19 marca 2010 r. w Szkole Podstawowej w Jonkowie.
    Adres bazy noclegowej:
    Szkoła Podstawowa w Jonkowie
    im. Tadeusza Kościuszki
    ul. Ks. Jana Hanowskiego 29
    11-042 Jonkowo;
    tel. +48-89-51-29-221
    mobile +48 501 439 209 (Piotr Czerepak-Horhe)
    Mobile +48 605 949 500 (Jonkowo GOK)

    Zgłoszenia proszę nadsyłać do 15 lutego 2010 na e-mail: lepige@op.pl
    W razie pytań proszę dzwonić.
    Zapraszam
    Piotr Czerepak vel Horhe
    koordynator

    15 stycznia 2010 z 19:01 #7909
    Harry Angel
    Participant

    Czołem!

    Czy jest przewidziany udział kawalerii?
    Pytam oczywiście w imieniu naszego sławnego pułku.

    15 stycznia 2010 z 19:31 #7912
    Koroniarz
    Keymaster

    Pułków 🙂 Dołączam się do pytania: w tej kampanii uczestniczyła już Gwardia Honorowa Warszawska, z której szwoleżerowie się wywodzą. Kozietulski (i inni) szedł na rozpoznanie. Wyszukiwali też miejsca na kwaterę cesarską.

    Pozdrawiam!
    :ulan:

    16 stycznia 2010 z 12:47 #7920
    Horhe
    Participant

    Osobiście nie mam nic do kawalerii,ale więcej jak dwukonny patrol się na tym polu inscenizacji nie zmieści. Miejscami czasem ciężko rozwinąć się w linię dwuszeregu, składającego się ze 120 osób. Teren nie jest gminny, przez co nie można tam nic wycinać, a samosiejki rosną, to też ogranicza pole. W tym młodniku zazwyczaj grasują jegrzy i woltyżerowie. Poza tym jest pas ziemi wytyczony na efekty pirotechniczne. Załączam zdjęcia terenu inscenizacji-widok z szańca. Jakaś stajnia w okolicy by się znalazła do przenocowania koni.

    16 stycznia 2010 z 19:49 #7922
    senator
    Participant

    Horhe pole jest nam znane i sądzimy że dla kilku koni wystarczające.
    Ptytanie brzmiało: czy są jakieś zwroty za konie a jak są to jakiej wysokości?
    Pozdrawia 7 Lansjerów.

    17 stycznia 2010 z 10:49 #7927
    Horhe
    Participant

    Miło, że jesteście zainteresowani udziałem. Nie robiłem jeszcze inscenizacji z użyciem koni, wobec czego proszę o odpowiedź na kilka pytań.
    Jakie są w Polsce stawki za konia (przedział od do)?
    Co powinien zabezpieczyć organizator w związku z użyciem koni, wiadomo jakaś stajnia, coś jeszcze?

    17 stycznia 2010 z 18:51 #7936
    Harry Angel
    Participant

    Transport koni wychodzi ok. 3 zł. za kilometr. Sama obecnośc konnego wacha się w granicach 300-500 zł. Generalnie, tak to ogulnie wygląda, ale jesteśmy gotowi do jakiegoś dialogu. Bankowo musi nam się zwrócić transport. Co do zabezpieczenia, najważniejsze jest dojście do wody. Resztę – w najgorszym wypadku, kiedy nie będzie jak i skąd- sami sobie zorganizujemy. ale musimy wcześniej znać tamtejsze warunki.
    Uważam że damy radę zrobić tak żeby było dobrze.

    17 stycznia 2010 z 19:52 #7939
    Horhe
    Participant

    A zabezpiecznie weterynaryjne? Wody będzie do bólu, tak z wozu strażackiego, jak i z kranu.
    Co do kosztów i użycia koni, to w tygodniu skontaktuję się z organizatorem i poruszę ten temat.

    18 stycznia 2010 z 23:54 #7953
    Horhe
    Participant

    Jestem po rozmowie z organizatorem. Ryczałt za transport 1 konia może wynieść tyle co za duże działo,czyli 200zł oraz ryczałt za jeźdźca (50, 100 lub 150zł) w zależności od dystansu od miejsca zameldowania, według stawek powyżej zamieszczonych. Konie nie były planowane, wobec czego większych kosztów budżet nie udźwignie. Miejsce na nocleg koni i dostęp do wody nie stanowi problemu. Mimo wszystko zapraszam.

    20 stycznia 2010 z 21:58 #7960
    senator
    Participant

    Zgłaszam 6 koni i 6 jeźców z pułku szwoleżerów i lansjerów.
    Pozdrawiam

    20 stycznia 2010 z 22:49 #7962
    Horhe
    Participant

    I tyle starczy, więcej nie wcisnę. Darek czekam w takim razie na oficjalne zgłoszenie na maila z wypełnionym formularzem.

    21 stycznia 2010 z 18:46 #7967
    Horhe
    Participant

    P.S.
    Jeśli ktoś z rekonstruktorów ma ochotę wygłosić półgodzinny wykład lub prezentację, nawiązującą do walk na Warmi w 1807 roku, stacjonujących tam wojsk, umundurowania, oporządzenia i uzbrojenia w epoce to serdecznie zaprzaszamy do nadsyłania tematów wystąpień.
    Przewidujemy około 30 minut na prelegenta, byłaby to kontynuacja piątkowej sesji naukowej (17.00-19.00), ale w wykonaniu rekonstruktorów. Około 21.30 przewidujemy zakończenie sesji. Zapraszam do zaprezentowania wiedzy 😀

    21 stycznia 2010 z 23:10 #7970
    Koroniarz
    Keymaster

    Mogę zrobić krótką prezentację na temat warszawskiej gwardii honorowej, która brała udział w kampanii i została w Finckensetinie przekształcona w pułk szwoleżerów gwardii. Nasze wspólne z lansjerami zgłoszenie wyślę mailem, po potwierdzeniu składu.

    Pozdrawiam!
    :lekkokonny:

    12 lutego 2010 z 22:05 #8068
    Horhe
    Participant

    Panowie, czekam na zgłoszenia. Proszę o szybkie ich podesłanie Marcinie i Waldku.

    12 lutego 2010 z 22:35 #8069
    Pedro
    Participant

    mój mail doszedl Horhe ?

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.